مطلب باران
فراتر از یک وبلاگ
نگارش در تاريخ 18 / 7 / 1392برچسب:, توسط mahdi
نگارش در تاريخ 17 / 7 / 1392برچسب:, توسط mahdi

 

 

این کتاب سرخ ارد بزرگ تشکیل شده از سخنان بزرگان در هرمه زمینه ها است مثل : سلامتی یا آرزو یا ... و یک در تعریف روان تر این کتا جمع شده ای از سخنان بزرگان توسط ارد بزرگ است و شما می توانید برای دانلود این کتاب به ادامه مطلب بروید.

 

 

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 4 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

دانلود کتاب عصر قاجار

رساله حاضر مجموعه 21 امتیازنامه است که در زمان قاجار به اجانب واگذار شده است .20امتیاز در زمان ناصرالدین شاه ویک امتیاز درزمان مظفرالدین شاه.
امتیازاتی که به خارجیان واگذار میشد به خاطر رقابتی بود که دولتهای خارجی بخصوص روس وانگلیس درقرن 19 برای بسط ونفوذ وتسلط خود برکشور ایران وبلعیدن منابع وطن ما بایکدیگر داشتند ودرغالب موارد به واسطه بی لیاقتی ودست نشاندگی وخودفروشی هیئت حاکمه ایران ،زیانهای جبران ناپذیری به استقلال سیاسی و اقتصادی ماوارد ساخته اند.
امتیازنامه ها عبارتند از: راه آهن حضرت عبدالعظیم علیه السلام، چاه آرتیزین، ترامواه ، بانک شاهنشاهی ایران، قند، شیشه آلات، شمع گچی ، مشروبات ، چراغ و برق و تلفن ، راه عربستان ، دخانیات دولت علیه ، من دوپیته، کالسکه ، چوب شمشاد ، بیمه حمل و نقل ، کاغذسازی، گچ و آهک و سنگ تراش و مرمر و سنگ آردواز ، راه آهن دکویل ، راه فی مابین تبریز و دارالخلافه ، چراغ گاز ، اجازه نامۀ ایجاد ادارۀ حمل و نقل عامه در ایران به توسط کالسکه های خودرو.
نویسنده / مترجم : میر هاشم محدث
زبان کتاب : فارسی
تعداد صفحات : 132

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 4 / 1 / 1392برچسب:, توسط mahdi

 

سرزمینی که در تاریخ جهان نام ایران زمین به خود گرفت از زمانهای بسیار دوری مسکن جماعات متعدد و قبایل بیشماری از قوم بزرگ آریا بود که در سراسر این زمین پهناور پراکنده بودند . این سرزمین از تاجیکستانِ کنونی شروع م یشد، زمینهای میانِ دو رودِ بزرگ آمودریا و سیردریا (که اکنون در ازبکستان و ترکمنستان واقع اند ) را دربر می گرفت ، بخش اعظم سرزمین افغانستانِ کنونی را شامل می شد ، بلوچستان بزرگ (که اکنون بخش اعظمِ آن در پاکستان است ) را شامل می شد ، ایران کنونی را در می نوردید ، در شمال شامل سرزمینهای دوسوی شرقی و غربیِ دریای مازندران می شد و به کوههای قفقاز می رسید و همینطور گسترده تر می شد. در کتاب آمده شده بصورت کامل و جامع و در حدود هزار صفحه به بررسی تاریخ کامل کشور ایران من جمله تاریخ اقوام ماد ، هخامنشیان ، پارت ، سلوکی و ساسانی پرداخته شده است. این کتاب جامع شامل سی و یک فصل و با فرمت پی دی اف آماده شده تقدیم به علاقه مندان تاریخ ایران می شود.


نویسنده / مترجم : امیر حسین خنجی
زبان کتاب : فارسی
تعداد صفحات : 1030

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 25 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

دانلود کتابی پر عکس های حشرات از نمای فوق العاده.این کتاب خود مجموعه ای از تصاویر حشرات از نمای فوق العاده تهیه شده و به صورت pdfخدمت شما کاربران عزیز قرار گرفته است.امیوارم از این تصاویر لذت کافی را ببرید.

حَشَرات[۳]، بزرگ‌ترین گروه را در بین گروه بندپایان به خود اختصاص می‌دهند بندپایان حیواناتی هستند که دارای یک اسکلت خارجی بوده و اعضای آنها به هم پیوسته می‌باشند حشرات شش پا دارند و بیشتر آنها دارای بال هستندبدن یک حشره از ۳ قسمت تشکیل می‌شود: سر، سینه و شکم.

حدود یک میلیون گونه مختلف حشره در جهان شناسایی و توسط دانشمندان نامگذاری شده‌است. مجموع حشرات روی زمین تا مرز ده میلیون گونه مختلف می‌رسد. حشرات تقریباً در همه نقاط روی زمین پیدا می‌شوند و همچنین می‌توان آنها را درآبهای شیرین یافت حشرات اولین حیوانات پرنده می‌باشند که در روی زمین بوجود آمدند ۳۵۰ میلیون سال قبل اولین بار آنها توانستند در هوای زمین شروع به پرواز کنند و این میلیونها سال قبل از پرواز پرندگان و خفاشها بود.

برای بیشتر حشرات قدرت بینایی و بویایی از مهم‌ترین احساس‌ها می‌باشد حشرات دارای چشمهای مرکب هستند به این معنی که چشم حشره از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌است هر قسمت از چشم حشره دارای لنز مخصوص به خو می‌باشد حشرات برای بو کشیدن و مزه کردن از شاخکهایشان و بعضی اوقات از قستهای دیگر بدنشان استفاده می‌کنند انها همچنین برای لمس کردن اشیاء از شاخکهایشان استفاده می‌کنند.

حشرات در طول رشد خود به طور دوره‌ای پوست اندازی می‌کنند و یا پوسته خارجی خود را می‌اندازند بعضی از حشرات فقط ۴ یا ۵ مرتبه تغییر شکل می‌دهند اما سنجاقک‌های یک روزه و حشرات بدون بال می‌توانند ۲۰ مرتبه یا بیشتر پوست اندازی کرده و تغییر شکل دهند هر بار که یک حشره تغییر شکل می‌دهد شکل بدنش عوض می‌شود این حالت را در حشرات دگردیسی (دگرگونی) می‌نامند بعضی از حشرات با هر پوست اندازی به آرامی تغییر شکل می‌دهند و نوع بالغ آنها بسیار با نوع نوزاد تفاوت دارد این حشرات عبارت‌اند از زنبورهای عسل، مگس‌ها، سوسک‌های بزرگ، پروانه‌ها و زنبورهای معمولی.

 

 

 

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 25 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

دانلود کتاب ویژگی همه دایناسور ها

بلند ترین دایناسور شناخته شده ، بزرگترین حیوان خشکی زی است که تا کنون یافت شده است . این حیوان" دیپلودوکوس" نام دارد که اندازه ی  آن از سر تا انتهای دم 30 متر بود . " دیپلودوکوس" جانوری گیاه خوار و بی خطر بود . مگر آنکه هنگام راه رفتن ، زیر پای او که 10 تن وزن داشت- قرار می گرفت.

21
ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 صفحه بعد