مطلب باران
فراتر از یک وبلاگ
نگارش در تاريخ 26 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

لامبورگینی از ابتدا تا کنون

لامبورگینی از ابتدا تا کنون

 


شرکت لامبورگینی در سال 1963 توسط "فراچیو لامبورگینی" و به منظور تولید تراکتور تاسیس شد. بعد ها طی تغییراتی به یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودرو های اسپرت تبدیل شد. در این متن تاریخچه این فرایند همراه با اطلاعاتی در مورد خودروهای تولید شده را با هم مطالعه می کنیم.

شرکت لامبورگینی در سال 1963 توسط "فراچیو لامبورگینی" و به منظور تولید تراکتور تاسیس شد. کسب و کار تولید تراکتور لامبورگینی به تدریج گسترش یافت و در سال 1970، دومین کارخانه این شرکت به منظور تولید سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان تاسیس شد. موفقیت باورنکردنی شرکت لامبورگینی در "سنت آگاتا" ایتالیا، مکانی که مقر اصلی شرکت همچنان در آن قرار دارد، جشن گرفته شد.

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 26 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

سابقه تاریخی وآثار باستانی اصفهان

 

اصفهان یكی از شهرهای مبنایی برای كشور ایران در طول تاریخ بوده وهست این شهر از معدود مراكز باستانشناسی ارزشمند جهانی وبسیاری از آثار باستانی آن در لیست آثار بشری به ثبت رسیده است اگر از تاریخ این شهر سخن به میان آید سرگذشت آن تا اعماق اساطیر وافسانه ها ریشه دارد تاریخ این شهر از یك سو به سلیمان ونوح متصل واز سوی دیگر پایگاه نهضت كاوه آهنگر بر علیه ضحاك خونخوار معرفی می گردد.

اهمیت اصفهان به اندازه ای است كه در اكثر دائره المعارفهای بزرگ جهان مدخلی به آن اختصاص یافته و سفرنامه هایی از محاسن وشكوه ظاهری و باطنی آن از پژوهندگانی چون تاورنیه ,شاردن و... به نگارش درآمده ومظاهر تمدن آن همانند سبك معماری ,مكتب فلسفی ومنهج فقهی آن چشمگیر است.

دائره المعارف بستانی تاریخ اصفهان را از قرن سوم پیش از میلاد مسیح ذكر كرده است ولی دكتر لطف الله هنرفر در مقدمه كتاب آشنایی با شهر تاریخی اصفهان نوشته است موجودیت تاریخی این شهر به هزاره سوم قبل از میلاد هم می رسد .

 

21
ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ 26 / 12 / 1391برچسب:, توسط mahdi

مطالبی در مورد منشور کوروش

استوانهٔ کوروش بزرگ یا منشور حقوق بشر کوروش است که در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان کوروش بزرگ هخامنشی پادشاه و بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی نگاشته شده‌است. نیمهٔ نخست این لوح از زبان رویدادنگاران بابلی و نیمهٔ پایانی آن سخنان و دستورهای کورش به زبان و خط میخی اکدی (بابلی نو) نوشته شده‌است. این استوانه در سال ۱۲۵۸ خورشیدی/ مردوک، خدای بزرگ بابلی) در شهر بابل باستانی پیدا شده و در موزه بریتانیا در شهر لندن نگهداری می‌شود.[۱] این منشور یکی از بزرگترین نشانه‌های روحیهٔ بردباری در فرهنگ ایرانی است.

21
ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد